Комп’ютерні презентації та публікації
(консспект)
Комп’ютерні презентації – це електронні документи, які
відрізняються комплексним мультимедійним вмістом і особливими можливостями
керування відтворенням.
Типи презентацій:
· Слайдова
презентація – це набір картинок-слайдів з певної теми, що зберігаються у файлі
спеціального формату.
· Потокова
презентація – це вид подання мультимедійних даних, що зібрані і перекодовані в
потоковий файл (фільм).
Програмне забезпечення:
Слайдові презентації:
· Microsoft
Offict (PowerPoint);
· OpenOffice
(Presentations);
· Ashampoo
Office (Presentations) та ін.
Потокові презентації:
· Movie
Maker;
· Microsoft
Producer;
· ProShow
Producer та ін.
Презентація — офіційне представлення особи, підприємства, фірми, продукції, товару тощо. В наш час під час такого представлення
використовують комп’ютерні (електронні) презентації.
Комп’ютерні презентації (від англ. а
presentation — подання, представлення) створюються за допомогою
спеціальних програм.
На кожному слайді можна розмістити
довільну текстову і графічну інформацію.
PowerPoint
Застосування
сучасної техніки для презентацій стало звичайним явищем при проведенні
семінарів, конференцій і в ході навчального процесу. Традиційно для
демонстрації використовуються 35-міліметрові слайди і прозорі плівки.
Останнім часом набули поширення кольорові рідкокристалічні панелі, що
підключаються безпосередньо до екрана комп’ютера. Підготовка таких
презентацій є досить трудомістким процесом.
PowerPoint — це графічний пакет підготовки
презентацій і слайд-фільмів.
Він надає
користувачеві все необхідне — потужні функції роботи з текстом, включаючи
малювання контуру тексту, засоби для малювання, побудова діаграм, широкий
набір стандартних ілюстрацій і т. ін.
Презентація
— це набір слайдів і спецефектів, що супроводжують їх показ на екрані,
розподільний матеріал, а також конспект і план доповіді, що зберігаються в
одному файлі, створеному за допомогою PowerPoint.
Слайд — це
окремий кадр презентації, що може містити в собі заголовок, текст,
графіку, діаграми і т. д. Створені засобами PowerPoint слайди можна
роздрукувати на чорно-білому або кольоровому принтері, або за допомогою
спеціальних агентств виготовити 35-міліметрові слайди на фотоплівці.
Розподільний
матеріал — це роздруковані в компактному вигляді слайди презентації: два,
чотири або шість слайдів на одній сторінці.
Конспект
доповіді — у процесі роботи над презентацією в PowerPoint можна одержати
конспект доповіді, при друкуванні якого на кожній сторінці буде виведене
зменшене зображення слайда й текст, що пояснює його зміст.
Структура
презентації — це документ, що містить тільки заголовки
слайдів, а
також основний текст без графічних зображень і спеціального оформлення.
зберігається
у файлі default.ppt у каталозі, де встановлений PowerPoint.
слайд-майстром.
можете
використовувати зі спеціальною метою.
до цієї
рамки.
Терміни й
визначення, що використовуються в PowerPoint
Шаблон — це
презентація, формат і схема кольорів якої можуть використовуватися для
підготовки інших презентацій. PowerPoint поставляється більш ніж зі 100
професійно оформленими шаблонами, які ви можете використовувати для
підготовки ваших власних презентацій.
Вихідна
презентація PowerPoint — це презентація PowerPoint, що використовується як
шаблон за умовчанням. З цією презентацією ви працюватимете, коли виберете
перемикач «Порожня презентація» у діалоговому вікні «Нова презентація».
Шаблон презентації за умовчанням
Майстер. У
пакеті PowerPoint є майстри для кожного ключового компонента ваших
презентацій: слайд-майстер, майстер структури презентації,
майстер розподільного матеріалу й майстер приміток. Малюнки й текст, які
ви розмістите ні цих майстрах, будуть автоматично з’являтися на
кожному новому слайді й сторінках приміток презентації.
Слайд-майстер
— слайд, що містить форматовані рамки фіксації для заголовка, текстів й
інших фонових малюнків, які ви хочете мати на слайдах. Якщо ви зробите
які-небудь зміни на слайд-майстрі, то вони будуть автоматично застосовані
до всіх слайдів, що настроєні за
Схема
кольорів — основа з восьми кольорів, які ви можете застосовувати
Я слайдах, сторінках приміток і розподільному матеріалі. Схема
кольорів складається з кольору фону, кольору ліній, тексту і шести
додаткових кольорів. Баланс цих кольорів поліпшує сприйняття слайдів.
Інші
кольори — кольори, що відсутні в основній схемі кольорів, які ви
Об’єкт —
текст, лінії, форми, які ви створюєте за допомогою інструментів роботи з
текстом і малювання геометричних фігур, а також будь-які картинки, котрі
ви імпортуєте з інших додатків.
Атрибут —
властивість об’єкта, яку ви можете використовувати для маніпулювання
об’єктом, використовуючи інструменти й команди PowerPoint (ліній заливка,
тінь, колір і форма).
Форма — цей
атрибут мають об’єкти, які ви створюєте, використовуючи інструменти роботи
з текстом або «Автоформи». Об’єкти, створені за допомогою інструментів
малювання (ліній, дуг і довільних фігур), не мають форми як атрибута.
Контур — видима лінія по краях об’єкта.
Рамка
фіксації — рамка, що з’являється на слайді при роботі з текстом для того,
як ви почнете вводити текст. Кожна така рамка оточена лінією з точок.
Використовуючи елементи управління цих рамок, ви можете змінити їхній
розміри переміщати текст у слайді, змінювати шрифт і колір
тексту усередині рамою можливо також змінювати положення самого тексту
відносно
Абзац — це
текст, введений між двома натисканнями клавіші Enter. Коли ви робите
вирівнювання тексту і додаєте символи бюлетеня, дія застосовується до
абзацу.
Інструмент
«Текст» — ви можете ввести текст у будь-якому місці слайда, використовуючи
інструмент введення тексту панелі інструментів «Малювання». Текст, який ви
вводите, використовуючи цей інструмент, не виводиться на екран у режимі
роботи зі структурою презентації.
Створення
презентації
Для
розуміння суті роботи по створенню презентації розглянемо приклад
її підготовки без участі Майстрів PowerPoint: зробимо чорновий
варіант презентації з двох слайдів, а потім застосуємо до них шаблон,
який надасть їй професійного вигляду.
Microsoft
Office Publisher
Програма Microsoft Publisher розроблена
спеціально для користувачів, які серйозно підходять до створення друкованих
робіт. Publisher надає у розпорядження користувача необхідну комбінацію
розвинених функцій настільної видавничої системи, що складається з шаблонів,
засобу перевірки макета, сумісності з пакетом Microsoft Office, а також функцій
друкування й публікації в Інтернеті. Використання цих можливостей надає
серйозну допомогу в підвищенні ефективності роботи.
Функціональні можливості:
- Форматування на рівні абзаців у
програмі Microsoft Office Word, включаючи відступи й
інтервали, а також форматування кінця рядка або абзацу.
- Діалогове вікно для створення
маркірованих і нумерованих списків.
-
Функції пошуку й заміни тексту в масштабах всієї публікації або окремого
текстового блоку.
-
Завдяки зручному й багатофункціональному стартовому меню Publisher, можна
швидше приступитися до роботи.
-
Використання нових розділів області завдань "New Publication)). Починати
роботу можна з вибору типу публікації (для друкування, відправлення по
електронній пошті або розміщення в Інтернеті), з вибору шаблону або створювати
публікацію "з нуля".
-Використання
області завдань "Quick Publication Options" для настроювання
параметрів публікації. Можна вибирати колірне рішення, схеми шрифтів,
настроювання макета сторінки й елементи дизайну, після чого просто додається
власний текст і зображення.
До
складу Publisher включені численні шаблони для настроювання, що допомагає
створити дизайн, й повний набір засобів настільної видавничої системи. Крім
того, функція "Автопреобразование" дозволяє користувачам
перетворювати будь-яку публікацію для використання в Інтернеті.
У
Publisher є повна підтримка професійних засобів друкування, у тому числі
чотирьохкольорове і друкування в різнокольорових тонах.
Publisher
установлюється при установці пакету Microsoft Office. Після завантаження
видавничої системи на екрані з'являється вікно Область задач, яка розташована в
лівій стороні екрана Publisher (у правій стороні екрана в інших додатках
Office) виконує пошук, відкриття або створення нових документів, перегляд
умісту буфера обміну й форматування публікацій. В полі задач дається наочне
подання про скопійованих даних і зразок тексту, що дозволяє легко підібрати
потрібний елемент для вставки в інші документи.
Як
і у всіх додатках пакета Office, область задач являє собою централізоване
місце, де користувачі можуть створити новий файл або відкрити існуючий. Область
завдань "Нова публікація" у додатку Publisher сполучає в собі каталог
Publisher (пункт перегляду макетів і типів публікацій при створенні нового
документа) і вікно майстра.
Користувачі
можуть створити нову публікацію, почавши з перегляду набору макетів (наприклад,
"Зубчики", "Ґрати"), типу публікації (наприклад, бюлетень,
буклет), або ж відразу почати зі створення порожньої публікації.
У
новітню версію додатка Publisher включена колекція графічних зразків, що
допомагає вибрати потрібний тип публікації.
У
додатку Publisher тепер підтримується буфер обміну Office. ("Правка"
— "Буфер обміну"). За допомогою вдосконаленого буфера обміну
користувачі можуть копіювати до 24 елементів одночасно у всіх додатках пакета
Office і зберігати дані й інформацію в області завдань.
В
область задач вбудований пошук інформації (у меню "Файл" вибрати
команду "Знайти"). Можна також шукати папки й файли, незалежно від
того, де вони зберігаються, одночасно продовжуючи працювати з поточним
документом. Крім того, користувачі можуть проводити індексацію файлів на своєму
комп'ютері. Пошук виконується швидше й ефективніше.
Макети
публікацій прискорюють вибір макета публікації й застосування нового макета ( у
меню "Формат" вибрати команду "Макети публікацій").
У
панелі задач також знаходяться Колірні схеми (вибирається колір публікації),
шрифтові схеми (у меню "Формат" виберіть команду "Шрифтові
схеми"): за допомогою шрифтових схем можна легко й швидко підібрати набір
шрифтів, що добре сполучаються один з одним. Шрифтові схеми створені на основі
стилів і підтримують стилі, наявні в додатку Word. Можна застосувати шрифтову
схему до імпортованого документа Word або до публікації, створеної в додатку
Publisher. При цьому шрифтова та кольорові схеми адекватним образом
застосовується до всієї публікації.
В
області завдань "Стилі й форматування" (у меню "Формат"
виберіть команду "Стилі й форматування") показані стилі й варіанти
форматування, які можна застосувати до тексту даного документа. Зміни, внесені
в будь-які параметри, негайно відбиваються в документі. Якщо користувач створює
власний стиль, останній автоматично додається в список доступних варіантів.
В
останній версії додатка Publisher з'явилася загальна з додатком Word,
удосконалена функція злиття (у меню "Сервіс" виберіть команду
"Злиття", а потім команду "Майстер злиттів"). За допомогою
цієї функції можна просто здійснити злиття в публікації, використовуючи
відомості з додатка Word, Outlook, Excel, Works й інших широко розповсюджених
адресних книг і баз даних. В Інтернеті є тисячі картинок, звуків, фотографій й
анімацій, доступ до яких може здійснюватися безпосередньо з додатка Publisher.
Бібліотека
Design Gallery Live (колишня назва — Clip Gallery Live) обновляється щомісяця,
і користувачі можуть постійно розширювати свої можливості в області дизайну
публікацій.
Користувачі додатка
Publisher
можуть також знайти версії своїх улюблених фотографій для печатки (з більше
високим дозволом) на компакт-дисках, що поставляють разом з додатком Publisher
2002 (у меню "Вставка" виберіть команду "Малюнок"),
У
Publisher включені автофігури, використовувані в інших додатках сімейства
Office, (на вертикальній панелі інструментів "Об'єкти" натисніть
кнопку "Автофігури"), Серед готових до використання автофігур є
лінії, з'єднувачі, основні фігури, фігурні стрілки, елементи блок-схем,
винесення, зірки й стрічки, Можна змінювати розмір, повертати, відбивати,
зафарбовувати фігури й комбінувати їх з такими фігурами, як кола й квадрати, з
метою створення більше складних фігур, Якщо потрібно додати текст, його можна
ввести у відповідну автофігуру,
У
діалоговому вікні "Формат" є наступні вкладки: "Кольори й
лінії", "Розмір", "Макет", "Малюнок",
"Напис" й "Веб". Вони дозволяють від форматувати об'єкти У
меню "Формат" виберіть команду "Формат об'єкта",
Попередній
перегляд дозволяє переглянути перед друкуванням дизайн, розмітку й зміст
публікації, Можна також переглянути кольороподіли й треппинг (у меню
"Файл" вибрати команду "Попередній перегляд"), В горі
екрана знаходяться панелі інструментів, які можна редагувати або створювати
нові панелі, Для додавання піктограм до існуючих панелей у меню "Сервіс"
вибираємо команду "Настроювання",
У
діалозі "Настроювання,,," у поле Категорії знаходяться всі види
категорій команд, Вони, в основному, групуються по імені тих меню, у які
входять, Але є списки команд і під іменами категорій, які нам рідко
зустрічаються або не зустрічаються ніколи,
Обрана
в поле Категорії тема відразу в правому вікні Команди відображає піктограми до
всіх команд, які існують у списку,
Зміст
цих двох списків у тім, що, вибравши команду, що вас цікавить, ви зможете
помістити її кнопку на Панель управління, Для цього потрібно взяти значок
команди мишкою (першою кнопкою) не відпускаючи донести його до самої Панелі
управління (або інструментів) і там, вибравши для неї місце, відпустити кнопку
мишки, Кнопка команди сама встане на Панель,
Якщо
в розповсюджених додатках типу Microsoft Word існує категорія "Всі
команди", і там простим візуальним переглядом вам легше знайти своє, то
тут найпоширеніші для вставок команди зібрані, здається, у двох меню — Insert
(Вставка) і Format (Формат), Панель інструментів "Настроювання зображення"
використається для зміни кольорів й яскравості, завдання прозорих кольорів,
обрізки картинки, вставки картинки, отриманої за допомогою сканера, зміни стилю
ліній і границь, вибору варіанта обтікання текстом, форматування картинки й
відновлення її вихідних параметрів (у меню "Вид" виберіть команду
"Панелі інструментів", а потім виберіть "Настроювання
зображення").
Розглянемо
Панель інструментів. Вона розташована у лівій частині екрана, лівіше робочого
поля.
Перелічимо
всі елементи Панелі інструментів, зверху вниз:
-
Select Objects (Вибір Об'єктів, інструмент називають просто Стрілка);
-
Text Box (Текстовий Блок, Фрейм);
-
Insert Table... (Вставка Таблиці...);
-
WordArt... (Вставка об'єкта WordArt);
-
Picture Frame (Фрейм Зображення);
- Clip
Organizer Frame (Фрейм Майстра Кліпів);
- Line (Лінія), Arrow (Стрілка);
- Oval (Овал, Еліпс);
-
Rectangle (Прямокутник);
-
AutoShapes (Автофигурьі);
- Hot
Spot (Гаряча Вставка, Вставка Посилання);
- Form
Control (Керування Формами);
- HTML
Code Fragment... (Фрагмент До HTML...);
-
Design Gallery Object... (Об'єкт із Галереї Дизайнів). Створення публікації з нуля в MS Publisher
Для створення публікації з нуля необхідно
виконати наступні дії:
1.
В меню "Файл" вибираємо команду "Створити".
2.
В області задач "Створення публікації" в групі "Створити"
виконуємо одне з наступних дій: А. Для створення публікації, яку потрібно
роздрукувати, вибираємо команду "Пуста публікація".
Б. Для створення веб-сторінки, вибираємо
команду "Пуста веб-сторінка".
3.
Додаємо в публікацію текст, малюнки і будь-які інші потрібні об'єкти.
4.
В меню "Файл" вибираємо команду "Зберегти як".
5.
У полі "Папка" вибираємо папку, в яку необхідно зберегти нову
публікацію.
6.
У полі "Ім'я файла" вводимо ім'я файлу для публікації.
7.
У полі "Тип файлу" вибираємо "Файли Publisher".
8.
Натискаємо кнопку "Зберегти".
Використання макетів та шаблонів публікацій
Для
створення публікацій з використанням макетів, виконуємо наступні дії:
1.
В меню "Файл" вибираємо команду "Створити"
2.
В області задач "Нова публікація" в групі "Почати з макету"
вибираємо команду "Набір макетів".
3.
На панелі задач вибираємо потрібний набір макетів.
4.
В вікні перегляду колекції вибираємо потрібний тип публікації.
Вибираємо
один з наступних варіантів: Щоб змінити макет публікації, натискуємо в області
задач кнопку "Макети публикаций". Щоб змінити кольорову схему
публікації, вибираємо в області задач команду "Кольорові схеми". Щоб
змінити шрифтову схему публікації, вибираємо в області задач команду
"Шрифтові схеми". Щоб змінити параметри змісту сторінки при створенні
веб-сторінки, бюлетеня або каталогу публікацій, вибираємо команду "Зміст
сторінки". Змінюємо або вибираємо будь-які додаткові параметри в панелі
задач для створеного типу публікації.
5.
Замінюємо в публікації текст місцезаповнювача і малюнки на свої власні або інші
об'єкти.
6.
В меню "Файл" вибираємо команду "Зберегти як".
7.
У полі "Папка" вибираємо папку, в якій необхідно зберегти нову
публікацію.
8.
У полі "Ім'я файла" вводимо ім'я файлу для публікації. У полі
"Тип файлу" вибираємо "Файли Publisher)). Натискуємо кнопку
"Зберегти".
Для
створення публікації за допомогою шаблонів, заздалегідь створюємо даний шаблон.
Для цього після створення публікації, при її зберіганні, в меню
"Файл" вибираємо команду "Зберегти як". У полі "Ім'я
файлу" вводимо ім'я файлу для шаблону. У полі "Тип файлу"
вибираємо "Шаблон Publisher". Для створення публікації на основі
створеного шаблону потрібно:
1.
В меню "Файл" вибрати команду "Створити".
2.
В області задач "Нова публікація" в групі "Почати з макету"
вибрати команду "Шаблони".
3.
У вікні перегляду колекції вибрати потрібний шаблон.
4.
Внести необхідні зміни.
5.
В меню "Файл" вибрати команду "Зберегти як".
6.
У полі "Папка" вибрати папку, в яку необхідно зберегти нову
публікацію.
7.
У полі "Ім'я файла" ввести ім'я файлу для публікації.
8.
У полі "Тип файла" вибрати "Файли Publisher".
9.
Натиснути кнопку "зберегти".
Загальний план створення публікації
(відкритки)
1.
Підібрати матеріал для створення відкритки.
2.
Обміркувати розміри відкритки, її фон.
3.
Продумати розташування об'єктів на робочій області.
4.
Визначити кількість використовуваних кольорів.
5.
Вибрати використовувані шрифти, визначити стилі.
6.
Приступити до створення публікації[1,3,9,10].
Немає коментарів:
Дописати коментар